Friday, May 20, 2011

Begger Chicken, Banting 丐帮叫化鸡









期待已久的叫化鸡,我终于可以如愿以偿了。闻名已久的Banting叫化鸡往往与我无缘,常常都去不成。这次托我同事的福,我终于可一一如所愿了。既然这么出名,那就是你不预定就没有你的位子,walk-in恕不招待,难道千里迢迢去到就只能望着边并扫兴而去???


我一直以为叫化鸡是干的,原来是有药材汤汁的。经过几个小时裹在泥土然后放在热到像sauna的炭上才可以上座,真的很甜很入味,一看就觉得很补。我们还点了鸡汤,汤料十足,比较浓郁。我们还一边吃喝、一边想会不会太补了,待会儿大家一起流鼻血。哈哈!其实不会的,厨师已经配好了材料,所以刚刚好,没事的。 接下来是鱼饼。。。这个厉害咯。。。还可以整条鱼的形状由头到尾美美的。听说厨师把鱼肉酿成鱼饼,然后在接回鱼头和鱼尾再拿去炸。对我来说这个费不少功夫啊!糯米饭好大盘,我们只吃了不到一半,每样菜都好大份,我想应该都是十人份的吧!



最终见识过了丐儿鸡我也甘愿了。。。哈哈


I have been craving for begger chicken for a long time but I always missed the chance to go for it. This place is secluded area somewhere in Banting near Bukit Jugra. You have to make your booking before you are going to this restaurant and they do not serve walk-in guests without booking.

I've been imagine the begger chicken is dry food but I do not know that the herbal source that flowing out from the chicken is so nice and sweet. We ordered the chicken soup as well and both taste little bit different though both are using chinese herbal as the spices for the dish.

The best part is the fish cake that really looks like a whole fish. I think the cook is so amazing and have so much patient to make this dish. There are many things that we have not try but at least I've get to know how does the famous begger chicken looks like.









0 Yoyo: